ZIMOWA WYPRZEDAŻ DO -50% - OSTATNIE DNI
Zamów teraz - Paczkomat® i kurier DHL z dostawą na jutro!

Jak chodzić z kijami do nordic walking?

Jak chodzić z kijami do nordic walking?

Nordic walking to aktywność dla każdego – bez względu na aktualną kondycję, wiek czy wagę. Regularne maszerowanie z kijami pozwala usprawnić układ oddechowy i sercowo-naczyniowy. Marsz rozwija także mięśnie kończyn dolnych, a użycie kijów sprawia, że dodatkowo ćwiczymy tułów i ramiona. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marszem, mogą jednak nie wiedzieć, jak ustawić kije do nordic walking i jak ich używać. W tym tekście dokładnie wyjaśnimy tę kwestię.

Kije to sprzęt, który nierozerwalnie łączy się z nordic walking. Może się wydawać, że każdy kij będzie dobry, ale tak nie jest. Modele narciarskie czy trekkingowe nie będą odpowiednim wyborem. Jaka zatem jest budowa kija do nordic walking?

Budowa kijów do nordic walking


 

  • gładką rękojeść,

  • rękawiczkę na krótkim pasku,

  • trzonek,

  • końcówkę do nawierzchni utwardzonych,

  • końcówkę do nawierzchni miękkich.

Kijki do nordic walking można łatwo pomylić z kijami trekkingowymi. Aby przypadkowo nie dokonać złego wyboru, podczas kupna kijów należy zwrócić uwagę na dwa elementy - kij do nordic walking powinien mieć rękawiczkę oraz gładką rękojeść. W modelach trekkingowych rękawiczkę zastępuje najczęściej pasek, a rękojeść jest profilowana.

Rękawiczka jest ważnym elementem budowy kijów do nordic walking. Wybierając kij dla siebie, warto zwrócić uwagę, czy rękawiczka jest wygodna i nie generuje ucisku pomiędzy palcem wskazującym a kciukiem. Rękawiczka powinna być zamocowana do rękojeści za pomocą krótkiego paska, dzięki czemu podczas wymachu kij będzie znajdował się blisko dłoni.

Jak ustawić kije do nordic walking?


Aby marsz był efektywny, musisz prawidłowo dopasować kije do wzrostu. Kwestię doboru kijów, w tym ich długości, szeroko opisujemy w artykule: Jak dobrać kije do nordic walking? W tym tekście skupimy się natomiast na praktyce.

Weź kij do ręki i ustaw go pionowo. Gdy końcówka spoczywa na podłożu, a Ty trzymasz kij za rękojeść, Twoja ręka powinna być zgięta w łokciu. Pomiędzy ramieniem i przedramieniem powinien utworzyć się kąt wynoszący około 90 stopni. Jeśli jesteś osobą całkowicie początkującą, to kąt może być większy (około 100 stopni).

Wybierając kij z regulacją, warto zwrócić uwagę na zastosowany system blokady. W przypadku kijów do nordic walking obecnie najczęściej stosowane są dwa jej typy:

  • blokada wewnętrzna skręcana,

  • blokada zewnętrzna z dźwignią.

W przypadku blokady wewnętrznej poszczególne sekcje są blokowane poprzez ich skręcanie. System wytrzymuje bardzo duży nacisk, więc ryzyko, że kij zmieni długość podczas marszu jest minimalne. Warto jednak wspomnieć, że system skręcany źle działa zimą. W niskiej temperaturze może pojawić się problem ze złożeniem i rozłożeniem kijów.

System z zewnętrzną dźwignią cechuje wysoka niezawodność. Blokada działa płynnie bez względu na temperaturę. Jeśli więc planujesz używać kijów na mrozie, to model z blokadą zewnętrzną wydaje się lepszym wyborem. Jak ustawić kije do nordic walking z zewnętrzną dźwignią? System jest bardzo łatwy w obsłudze - po rozłożeniu kija do odpowiedniej długości, wystarczy zamknąć dźwignię, czego efektem będzie zablokowanie poszczególnych segmentów.

Kije do nordic walking i trekkingowe Zobacz wszystkie
  1. Kije Nordic Walking Fjord Nansen Nordic Pro II
    Kije Nordic Walking Fjord Nansen Nordic Pro II
    Wysyłka: Natychmiast
    119,99 zł 139,99 zł
    Oszczędzasz 20,00 zł
  2. Kije trekkingowe Rockland Horizon Alu
    Kije trekkingowe Rockland Horizon Alu
    Wysyłka: Natychmiast
    159,99 zł 179,99 zł
    Oszczędzasz 20,00 zł
  3. Kije trekkingowe Fjord Nansen Iron II Grip Total Eclipse
    Kije trekkingowe Fjord Nansen Iron II Grip Total Eclipse
    Wysyłka: w 24 godziny
    212,15 zł 259,99 zł
    Oszczędzasz 47,84 zł
  4. Kije trekkingowe Fjord Nansen Niva
    Kije trekkingowe Fjord Nansen Niva
    Wysyłka: Natychmiast
    284,00 zł 299,00 zł
    Oszczędzasz 15,00 zł

Jak chodzić z kijami do nordic walking?


Aby marsz był przyjemny i efektywny, warto zadbać o prawidłową technikę chodu. Jak chodzić z kijami do nordic walking? Zacznij od krótkiej rozgrzewki, aby Twoje mięśnie i stawy były gotowe na zwiększony wysiłek. Załóż rękawiczki i chwyć rękojeść. Kije powinny stanowić naturalne przedłużenie Twoich rąk.

Jeśli używasz kijów po raz pierwszy, zacznij po prostu iść, ciągnąc je za sobą. Następnie zacznij ruszać rękami. Staraj się utrzymywać wyprostowaną sylwetką i patrz prosto przed siebie. Pozycja powinna być rozluźniona, a ramiona opuszczone.

Jak pracować rękami i nogami, gdy chodzisz z kijami do nordic walking? Kończyny powinny pracować naprzemiennie. Staraj się utrzymywać rytm lewa ręka, prawa noga i prawa ręka, lewa noga. Kije powinny być skierowane do tyłu i pod kątem 45 stopni do podłoża. Gdy już złapiesz właściwy rytm możesz zacząć coraz mocniej się odpychać.

Nie trzymaj rękojeści zbyt mocno, staraj się, aby Twoja dłoń opierała się na rękawiczce. Wypuść kij z dłoni mniej więcej w momencie, gdy ręka minie biodro. Przez chwilę ręka wraz z kijem powinna zostać z tyłu. Następnie przenieś ramię do przodu, wbij lub oprzyj się na kiju i odepchnij się do przodu.

Nordic walking – dodatkowe akcesoria

Mamy nadzieję, że po lekturze tego artykułu już wiesz, jak chodzić z kijkami do nordic walking. Koniecznie sprawdź naszą ofertę akcesoriów przydatnych podczas marszu. Polecamy m.in. wygodną odzież termoaktywną, kurtki przeciwdeszczowe, oświetlenie zwiększające bezpieczeństwo wieczornych marszów.

Zadzwoń i zamów:
71 347 47 49